Yleiset sopimusehdot (Suomi)
1 Sopimusosapuolet, sopimuksen kohde ja soveltaminen
- Tämän sopimuksen osapuolina ovat Netabler (jäljempänä Myyjä) sekä palvelua käyttävä taho (jäljempänä Asiakas).
- Näitä sopimusehtoja sovelletaan Myyjän ja Asiakkaan välillä, koskien Myyjän tarjoamia palveluja, joita ovat esimerkiksi Asiakkaan käyttöoikeus Myyjän tietoverkkoon ja sitä kautta tarjottaviin palveluihin kuten esimerkiksi: webhotelli, webhosting, virtuaalipalvelin, verkkotunnuksen rekisteröinti jne. (jäljempänä palvelut).
- Nämä suomenkieliset sopimusehdot astuvat voimaan 19.5.2020 ja ovat voimassa toistaiseksi.
- Näitä sopimusehtoja sovelletaan Myyjän ja suomalaisten henkilö- sekä yhteisöasiakkaiden välillä. Muista maista oleviin asiakkaisiin sovelletaan mahdollisesti ko maata koskevia sopimusehtoja.
2 Palvelukuvaus
- Myyjä tarjoaa Asiakkaan käyttöön palveluja, kuten internet-palvelintilaa, sekä siihen liittyviä oheispalveluita, kuten verkkotunnusten rekisteröintiä, tallennustilaa, sähköpostipalveluita sekä muita lisäpalveluita. Palveluiden tarkempi sisältö on määritelty Myyjän suomenkielisillä tuotesivuilla (netabler.fi) kunkin palvelun yhteydessä.
3 Sopimuksen syntyminen ja peruuntuminen
- Sopimus syntyy asiakkaan tilatessa palvelun ja myyjän vahvistaessa tilauksen.
- Asiakas voi tilata palvelun esimerkiksi Myyjän asiakassivuilla (https://my.netabler.com) valitsemalla palvelun ja antamalla tilauksen täyttämiseksi tarvittavat asiakastiedot sekä valitsemalla “Vahvista tilaus”.
- Palvelun tilaajan tulee olla aina loppukäyttäjä (Asiakas).
- Palvelun tilaajan tulee olla aina täysi-ikäinen ja täysivaltainen.
- Asiakas hyväksyy nämä sopimusehdot liitteineen ja sitoutuu noudattamaan niitä tilaamalla palvelun. Asiakas vastaa siitä, että Asiakas ja Asiakkaan palveluksessa olevat tahot (alihankkijat ja työntekijät) noudattavat näitä sopimusehtoja.
- Myyjä vahvistaa ja hyväksyy tilauksen tämän sopimuksen mukaisin ehdoin toimittamalla Asiakkaalle palvelun käyttöön tarvittavat tunnukset ja/tai avaamalla palvelun.
- Sopimuskausi ja laskutusjakso katsotaan alkaneeksi tilauspäivästä.
- Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus 14 vuorokauden kuluessa palvelun tilaamisesta ilman eri perusteluita ilmoittamalla siitä sähköpostitse Myyjälle. Myyjä hyvittää tällöin palvelusta maksetun hinnan, mutta Asiakas on velvollinen maksamaan mahdollisten rekisteröityjen verkkotunnusten, SSL-sertifikaattien tai muiden kolmansilta osapuolilta hankittujen palveluiden maksut, sillä ne eivät ole peruutuskelpoisia.
- Myyjällä on oikeus tehdä tarvittava luottotietotarkastus tai muu arvio Asiakkaasta ja peruuttaa sopimus ennen palveluiden avaamista ilman eri perustelua.
- Sopimus katsotaan peruuntuneeksi, mikäli Asiakas ei ole toimittanut riittäviä tietoja tilauksen käsittelemiseksi eikä reagoinut kohtuullisessa ajassa pyyntöihin toimittaa niitä.
4 Sopimuksen pituus, jatkuminen, irtisanominen ja purkaminen
- Sopimuskauden pituus on palvelun laskutusjakson pituus (esimerkiksi 1kk tai 12 kk).
- Sopimus jatkuu automaattisesti aina seuraavalle laskutusjaksolle edeltävän laskutusjakson päätyttyä, mikäli asiakas ei ole irtisanonut sopimusta ennen kuluvan sopimuskauden/laskutusjakson päättymistä. Mikäli asiakas on tilannut useita palveluja, joilla on toisistaan poikkeavat laskutusjaksot, näillä palveluilla on vastaavasti omat sopimuskautensa.
- Asiakas voi irtisanoa palvelun milloin tahansa ilman irtisanomisaikaa asiakassivuston kautta tai ottamalla yhteyttä Myyjään. Irtisanominen tulee voimaan kuluvan sopimuskauden/laskutusjakson loppuessa. Asiakkaan velvoitteena on aina maksaa voimassa olevan tilauksen mukaiset erääntyneet maksut. Mikäli Asiakas irtisanoo palvelun, Myyjällä ei ole velvoitetta hyvittää mahdollisesti etukäteen maksettuja maksuja.
- Myyjällä on oikeus irtisanoa sopimus yhden kuukauden irtisanomisajalla tai välittömästi, mikäli Asiakas ei noudata näitä sopimusehtoja tai asiakas jättää maksuvelvoiteensa suoritamatta (ei maksa laskua eräpäivään mennessä).
- Myyjällä on oikeus purkaa sopimus välittömästi, mikäli Asiakas käyttää palveluja tämän sopimuksen vastaisesti ja/tai lain- ja/tai hyvien tapojen vastaisesti ja/tai siten, että siitä aiheutuu ja/tai voi aiheutua tietoturvauhka ja/tai muu palvelun jatkuvuuden muille asiakkaille vaarantava seikka. Mikäli sopimus puretaan tässä kohdassa mainitulla perusteilla, Myyjällä ei ole velvoitetta hyvittää Asiakkaan jo maksamia maksuja miltään osin.
- Myyjällä on oikeus purkaa sopimus välittömästi, mikäli Palvelun tuottamista ei voida jatkaa ulkopuolisen tekijän vuoksi.
- Myyjällä on oikeus purkaa sopimus välittömästi, mikäli Asiakkaan omaisuus on määrätty luovutettavaksi konkurssiin tai selvitystilaan, tai Asiakas on tuomittu ulosmittauksessa varattomaksi.
- Myyjällä on oikeus keskeyttää ilmaisen palvelun toimittaminen ja irtisanoa tai purkaa sopimus välittömästi, ilman eri ilmoitusta, niiltä osin kuin se koskee ilmaisia palveluja tai tuotteita.
5 Sopimuksen, hinnoittelun ja palvelunkuvauksen muuttaminen
- Myyjällä on oikeus muuttaa palveluiden sisältöä, hinnoittelua, maksuehtoja ja muita ominaisuuksia ilmoittaen muutoksista etukäteen verkkosivuilla ja sähköpostitse vähintään yhtä kuukautta ennen niiden voimaan tuloa. Kiireellisissä tapauksissa muutokset palvelun sisältöön voidaan tehdä kuitenkin välitömästi, esimerkiksi tietoturvauhkien torjumiseksi.
- Mikäli Palvelun muutokset edellyttävät muutoksia Asiakkaan laitteisiin tai ohjelmistoihin, vastaa Asiakas omalla kustannuksellaan tällaisista muutoksista. Myyjä ei vastaa miltään osin Palvelun muutosten Asiakkaalle mahdollisesti aiheuttamista haitoista.
- Asiakkaalla on kohdan 4.3 mukaisesti oikeus irtisanoa sopimus ilman irtisanomiaikaa, mikäli asiakas ei hyväksy tehtyjä muutoksia.
6 Palvelujen toimittaminen ja avaaminen
- Myyjä lähettää palveluun liittyvät käyttäjätunnukset sähköpostitse tai toimitaa palvelun muulla tavoin mahdollisimman pian (kuitenkin viimeistään kahden arkipäivän kuluessa) saatuaan täyden suorituksen palveluun liittyvään laskuun. Joidenkin palvelujen avaaminen ja toimittaminen saattaa viedä palvelun luonteesta johtuen pidempään, jolloin ne avataan ensi tilassa tai erikseen sovittuna ajankohtana.
- Mikäli palvelun avaamisessa ja toimittamisessa on ennekoitavissa merkittävä viive, Myyjän on ilmoitettava tästä Asiakkaalle.
- Palvelu on toimitettu, kun Myyjä luovuttaa Asiakkaalle palvelun käyttäjätunnukset tai muulla tavoin ilmoittaa palvelun olevan käytettävissä. Asiakkaan katsotaan hyväksyneen toimituksen, ellei Asiakas reklamoi siitä kirjallisesti kuitenkin viimeistään neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa siitä, kun palvelu on toimitettu.
7 Laskutus ja hinnat sekä maksun myöhästymisen seuraukset
- Palvelut laskutetaan etukäteen ja kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
- Yritys- ja yhteisöasiakkaiden kohdalla voidaan sopia palvelujen myymisestä maksuajalla, jolloin maksuehto on 14vrk.
- Voimassa oleva hinnasto koostuu Myyjän verkkosivuilla ilmoitetuista palveluiden hinnoista.
- Asiakas sitoutuu maksamaan tilaamansa palvelut tekemänsä tilauksen mukaisesti eräpäivään mennessä ja varmistamaan sen, että maksutapahtuma on sujunut virheettömästi (esimerkiksi tilinumero on oikein tai maksukortila on riittävästi katetta maksun suorittamiseen jne.).
- Myyjällä on käytössä seuraavat maksutavat: tilisiirto, pankkikortit ja luottokortit sekä muut verkkosivuilta ilmenevät maksutavat.
- Myyjä lähettää laskut sähköpostitse, ellei muuta ole sovittu. Paperisten laskujen lähettämisestä postitse veloitetaan hinnaston mukainen laskutuslisä. Mikäli Asiakas haluaa paperilaskun, siitä on ilmoitettava Myyjälle erikseen.
- Myyjä lähettää laskut jatkuvien sopimusten osalta hyvissä ajoin, mutta kuitenkin viimeistään 14 vrk ennen eräpäivää.
- Mikäli Asiakas käyttää resursseja toistuvasti enemmän, kuin tilattu palvelu sisältää, Myyjällä on oikeus tarkistaa Asiakkaalta perittävää hintaa palvelun käyttöä vastaavaksi, Asiakkaan kanssa sovitulla tavalla tai irtisanoa sopimus.
- Mikäli maksua ei ole suoritettu eräpivään mennessä, Myyjällä on oikeus estää palveluiden käyttö automaattisesti (kohta 15.3).
- Mikäli maksu myöhästyy, Myyjällä on oikeus periä eräpäivän jälkeiseltä ajalta viivästyskorkoa korkolain mukaan. Myyjä perii Asiakkaalta jokaisesta lähetetystä maksumuistutuksesta hinnaston mukaisen veloituksen (koskee myös sähköisesti lähetettyjä maksumuistutuksia).
- Palvelun uudelleen avaamisesta peritään hinnaston mukainen avausmaksu.
- Mikäli asiakkaan palvelut suljetaan maksamattomista laskuista johtuen, on asiakas velvollinen suorittamaan erääntyneet saatavat, huomautus- tai muistutuskulut, perintäkulut sekä mahdollisen palveluiden uudelleenavausmaksun Myyjälle ennen palveluiden uudelleen avausta. Myyjällä ei ole velvollisuutta missään tilanteessa antaa pääsyä suljettuihin palveluihin ennen kuin Asiakas on suorittanut edellä mainitut maksuvelvoitteet ja palvelu on avattu uudelleen. Palvelun uudelleen avaaminen ei takaa, että Asiakkaan palveluun / tallennustilaan siirtämät tiedot olisivat tallessa (kohta 15.3). Mikäli tietoja ei ole enää Asiakkaan tallennustilassa, mutta ne löytyvät edelleen varmuuskopioista, Myyjä perii tietojen palauttamisesta hinnaston mukaisen maksun, joka maksettava ennen tietojen palautusta.
- Myyjä ei palauta etukäteen maksettuja verkkotunnusten rekisteröintikuluja tai etukäteen maksetun palvelujakson maksuja asiakkaan irtisanoessa palvelun ennen sopimus- tai laskutusjakson päättymistä.
8 Palvelujen hyväksytyt käyttötarkoitukset
- Palvelussa säilytettävä materiaali ei saa olla herjaavaa, rasistista, pornografista, siveetöntä tai Suomen lakien, EU-lainsäädännön, tekijänoikeuksien tai yleisten hyvien tapojen vastaista.
- Sähköpostipalvelimia ja palveluja ei saa käyttää massapostituksiin. Lain vastainen suoramarkkinointi sähköpostitse ilman vastaanottajan suostumusta ei ole sallittua ja johtaa sopimuksen välittömään purkuun.
- Asiakas ei saa jälleenmyydä palveluja tai luovuttaa palveluja kolmansien tahojen käyttöön (esimerkiksi Asiakkaan palvelimella/tallennustilassa ei saa olla muita kuin Asiakkaan hallinnoimia verkkosivuja). Poikkeuksena edelliseen “Reseller” webhotellit, “DevOps Develop” ja “DevOps Publish” kehitysympäristöpalvelut, joiden jälleenmyynti on sallittua ja joihin Asiakas voi luoda käyttöoikeuksia (käyttäjätunuksia/salasanoja) ja luovuttaa palvelun tällä tavoin osittain kolmannen tahon käyttöön. Asiakas vastaa eteenpäin luovutamistaan käytöoikeuksista/palveluista kaikilta osin kuin omistaan ja vastaa siitä, että eteenpäin luovutettuja käytöoikeuksia/palveluja käytetään tämän sopimuksen mukaisesti.
9 Asiakkaan oikeudet ja velvoitteet
- Asiakkaan tulee ilmoittaa myyjälle ajantasaiset asiakas- ja laskutustietonsa, sekä huolehtia näiden pitämisestä ajan tasalla. Asiakas on vastuussa antamiensa tietojen oikeellisuudesta sekä väärien tietojen korjaamisen aiheuttamista kustannuksista.
- Asiakas vastaa Myyjän palvelussa säilyttämänsä materiaalin, kuten omien tiedostojen, sähköpostien, ohjelmistojen, käyttäjätunnusten ja salasanojen salauksesta, varmuuskopioinnista, tietoturvallisuudesta, käyttöoikeuksista ja lainmukaisuudesta.
- Asiakas vastaa siitä, ettei luovuta käyttäjätunnuksia ulkopuolisille. Asiakas on vastuussa käyttäjätunnuksensa käytöstä ja sitoutuu säilyttämään käyttäjätunnuksensa ja salasanansa siten ettei se joudu sivullisten tietoon.
- Asiakas on vastuussa käyttäjätunnuksellaan tehdystä toimenpiteistä (kuten tietoliikenne sekä tilaukset). Väärinkäytön minimoimiseksi Asiakkaan tulee käyttää vain riittävän pitkiä ja monimutkaisia salasanoja sekä vaihtaa salasanat riitävän usein (suositus vähintään kerran kuukaudessa), eikä samaa salasanaa saa käyttää missään muissa yhteyksissä.
- Asiakas vastaa kaikista niistä mahdollisista vahingoista täysimääräisesti, jotka ovat aiheutuneet Asiakkaan käyttäjätunnuksella ja salasanalla tehdyistä toimista Myyjän palveluissa.
- Mikäli Asiakas “kadottaa” palvelun käyttöön tarvittavan salasanan, Myyjä toimittaa Asiakkaalle uuden salasanan. Myyjä perii salasanan toimittamisesta hinnaston mukaisen korvauksen. Myyjä voi harkintansa mukaan edellyyttää salasanaa pyytänyttä todistamaan henkilöllisyytensä ja/tai oikeutensa ko asiakastilin käyttöön.
- Palvelut ovat asiakaskohtaisia, eikä niitä saa luovuttaa kolmansien tahojen käyttöön.
- Asiakas on velvollinen huolehtimaan, että Asiakkaan palveluun asentama materiaali, kuten ohjelmistot ovat tietoturvallisia, päivitetty uusimpiin versioihinsa ja Asiakkaalla on tarvittavat lisenssioikeudet.
- Palvelujen turvallisuusrajoitusten kiertäminen ja/tai lainvastainen käyttäminen on ehdottomasti kielletty ja johtaa välittömästi sopimuksen purkamiseen sekä vahingonkorvausvatuuseen. Asiakas on velvoitettu ilmoittamaan Myyjälle viivytyksettä Asiakkaan palveluun tehdyistä tietoturvaloukkauksista ja havaitsemistaan haavoittuvuuksista.
- Asiakas vastaa että hänellä on omassa hallussaan (muualla kuin Myyjän palvelun yhteydessä Asiakkaan käyttöön luovutamassa tallennustilassa) riittävät ja ajantasaiset kopiot materiaalista ja sähköposteista.
- Asiakas hyväksyy, että palvelussa voi olla hetkellisiä toiminta- tai huoltokatkoksia ja toiminta voi tietyissä vikatilanteissa keskeytyä joksikin aikaa. Osa yhteyskatkoksista voi johtua kolmannen osapuolen laite- tai verkkovioista tai kolmannen osapuolen aiheuttamista verkkohyökkäyksistä tai ohjelmistovioista, joihin myyjä ei voi vaikuttaa.
10 Myyjän oikeudet ja velvoitteet
- Myyjän pyrkii tarjoamaan korkelaatuisia ja katkoksettomia palveluja. Myyjän ensisijainen tehtävä on toimittaa asiakkaalle tilattu palvelu, joka voi tapahtua esim. luovutamalla Asiakkaalle palvelun käyttäjätunnus ja salasana.
- Myyjä vastaa asiakkaan käyttöön luovutetun palvelintilan, tallennustilan ja muiden Asiakkaan tilaamien palveluiden teknisestä ylläpidosta niiltä osin, kuin kyseessä on Myyjän oma palvelu.
- Myyjä ei ole velvollinen ylläpitämään asiakkaan käyttöön luovutetun palvelintilan tai tallennustilan sisältöä, ellei osittaisesta Myyjän lisäämien ohjelmien ylläpidosta (kuten käyttöjärjestelmä) ole erikseen sovittu. Myyjällä ei ole kuitenkaan missään tilanteissa velvollisuutta ylläpitää Asiakkaan itse palvelintilaan tai tallennustilaan lisäämiä ohjelmia tms.
- Myyjä korjaa palveluissa mahdollisesti havaittavat viat mahdollisimman pian. Myyjällä on oikeus keskeyttää Asiakkaan pääsy palveluihin korjausten ja/tai huoltotöiden suorittamiseksi. Myyjä pyrkii kaikin tavoin minimoimaan toimintakatkosten keston ja sijoittamaan huoltotyöt pääsääntöisesti yöaikaan, sekä ilmoittamaan huoltoajankohdista mahdollisuuksien mukaan 2 päivää etukäteen.
- Myyäjällä on oikeus tehdä varmuuskopioita siitä materiaalista, jota myyjän palveluihin on lähetetty.
- Mikäli Asiakkas käyttämä palvelujen liikennemäärä ja/tai kuormitus poikkeaa normaalisti merkittävästi, myyjällä on oikeus rajoittaa tai tilapäisesti sulkea Asiakkaan palvelu turvatakseen palvelun saatavuus muille asiakkaille.
- Myyjällä on oikeus muuttaa Asiakkaan käyttäjätunnuksia ja salasanoja tarpeen vaatiessa välittömästi, esimerkiksi havaitun tietoturvauhan torjumiseksi. Muutoksesta ilmoitetaan viipymättä Asiakkaalle.
- Myyjällä on oikeus käyttää alihankkijoita tai muita sopimuskumppaneita palveluiden toimittamisessa.
- Myyjä ilmoittaa tiedossa olevista Asiakkaan käytössä oleviin palveluihin kohdistuvista häiriöistä (esimerkiksi Myyjän verkkosivuilla).
- Myyjä korjaa palveluissa havaitut virheet niin pian kuin on kohtuudella mahdollista.
11 Tukitaso ja palveluiden saatavuus sekä toimintahäiriöt ja sanktiot
- Palvelujen saatavuus sekä tukitasot on määritelty soveltuvin osin tämän sopimuksen liitteksi katsottavassa Palvelutasosopimuksessa (SLA).
- Level 3 Support perustuki sisältyy kaikkin palveluihin (Asiakas voi tilata laajemman tukitason). Osaan palveluista sisältyy Level 2 Support tai Level 1 Support tukitaso. Palveluun sisältyvä tukitaso on määritelty kunkin palvelun yhetydessä Myyjän verkkosivuilla.
- Tukitasoon kuulumattomista toimista peritään hinnaston mukaiset maksut.
- Myyjä ei vastaa palveluun mahdollisesti sisältyvien kolmansien tahojen tuotteiden tai palveluiden (esimerkiksi ohjelmat, kuten käyttöjärjestelmät ja sisällönhallintaohjelmistot) tuesta.
- Toimintahäiriön sattuessa Asiakkaalla on oikeus vaatia korvausta siitä mitä hän maksaa palvelusta. Taattu toimivuus on Palvelutasosopimuksen (SLA) mukainen. Korvausvaatimus on lähettävä 30 päivän kuluessa häiriöntilanteesta. Suunniteltuja huoltokatkoksia ei katsota toimintahäiriöksi, eikä niitä korvata. Korvaukset suoritetaan pidentämällä palvelun tilausta ilmaiseksi korvaussummaa vastaavalla ajalla laskettuna toimintahäiriön hetkellä voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
12 Tallennustila ja varmuuskopiot
- Myyjällä on oikeus ylläpidollisista ja tietoturvasyistä kirjata asiakkaan tallennustilaan asiakaskohtaisia lokitiedostoja jotka kuluttavat asiakkaan tallennustilaa. Asiakaskohtaista levytilaa kuluttavat myös asiakkaan sähköpostit, tietokannat, tilastot sekä asiakkaan itse ottamat varmuuskopiot.
- Myyjä ottaa varmuuskopiot kunkin palvelun yhteydessä erikseen määritellyin väliajoin (päivittäin tai viikottain) kaikista asiakastileistä, jotka ovat kooltaan alle 20GB, ellei erikseen ole muuta sovittu tai ellei Asiakas ole tilannut palvelua, johon sisältyy laajempi varmuuskopiointi. Myyjä ei takaa varmuuskopioiden ajantasaisuutta tai toimivuutta. Mikäli tiedostot tuhoutuvat tms., Myyjä tekee parhaansa palauttaakseen Asiakkaan tiedostot, mutta Myyjän vastuu on rajattu tämän sopimuksen Vastuunrajoitusta koskevan kohdan mukaisesti. Myyjä suosittelee Asiakasta ottamaan säännöllisesti omat varmuuskopiot, etenkin jos materiaali on tärkeää esimerkiksi liiketoiminnalle, elinkeinolle tai toimeentulolle. Kohdan 9 mukaisesti Asiakkaalla on velvollisuus huolehtia, että Asiakkaalla on hallussaan riittävät varmuuskopiot.
13 Verkkotunnuksiin liittyvät ehdot
- Asiakkaan tulee perehtyä verkkotunnusrekisterien erillisiin sopimusehtoihin ja hyväksyä ne. Sopimusehdot ovat saatavilla kyseisten verkkotunnusrekisterien Internet-sivustoilla.
- Myyjä rekisteröi asiakkaan verkkotunnuksen kolmansien osapuolien ylläpitämien rekisteröintipalvelujen kautta toimien rekisteröinnissä asiakkaan maksun välittäjänä ja valtuutettuna.
- Verkkotunnus rekisteröidään asiakkaan antamien tietojen perusteella, joten asiakkaan tulee varmistua tietojen oikeellisuudesta. Asiakas vastaa siitä, että hänellä on käyttöoikeus rekisteröitävään verkkotunnukseen.
- Mikäli rekisteröintiä haetaan verkkotunnuslain tai muiden säädösten tai sopimusehtojen vastaisesti, voi Viestintävirasto tai muu viranomainen / rekisterinpitäjä hylätä tai perua rekisteröinnin. Näissä tapauksissa asiakkaalle ei hyvitetä tämän suorittamia rekisteröinti- tai palvelumaksuja.
- Myyjällä on oikeus uusia verkkotunnus Asiakkaan lukuun ja periä siitä aiheutuvat kustannukset asiakkaalta, mutta Myyjällä ei ole velvollisuutta uusia asiakkaan verkkotunnusta. Asiakas on velvollinen itse vastaamaan siitä, että asiakkaan verkkotunnus ei vanhene.
- Asiakkaalta laskutetaan verkkotunnuksen rekisteröinnistä aiheutuneet kustannukset kaikissa tilanteissa. Mikäli asiakas on maksanut laskun, verkkotunnuksen rekisteröintiä koskevia kustannuksia ei palauteta missään tilanteissa.
- Mikäli Asiakas on käyttänyt hyväksi tarjouksen, jossa verkkotunnuksen rekisteröinti määräajaksi on kuulunut palvelun hintaan,
verkkotunnuksen rekisteröinnin uusimisesta/voimassa pitämisestä aiheutuvat kustannukset laskutetaan hinnaston mukaisesti määräajan päätyttyä. - Asiakkaalla on oikeus siirtää omistamansa verkkotunnukset muualle, kun erääntyneitä maksuja ei ole.
- Myyjä ei vastaa viiveistä verkkotunnuksen rekisteröinnissä tai siirrossa, jotka johtuvat kolmansista osapuolista.
14 Sopimuksen siirtäminen
- Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää tätä sopimusta edelleen ilman Myyjän kirjallista lupaa.
- Myyjällä on oikeus siirtää tämä sopimus kolmannelle osapuolelle.
15 Palvelun rajoittaminen ja sulkeminen
- Myyjällä on oikeus ilman ennakkovaroitusta rajoittaa tai sulkea (tilapäisesti tai pysyvästi) palvelu ja/tai poistaa asiakkaan tallennustilasta materiaalia (kuten ohjelmia), mikäli katsoo sen rikkovan sopimusehtoja, lainsäädäntö näin edellyttää tai mikäli materiaali vaarantaa tietoturvaa.
- Myyjä ei vastaa tietoverkosta tai muualta tulevasta Asiakkaan käyttämän palveluun kohdistuvasta häirinnästä ja myyjällä on tällaisissa tilanteissa oikeus ilman ennakkovaroitusta rajoittaa tai sulkea (tilapäisesti tai pysyvästi) palvelu.
- Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, myyjällä on ilman eri ilmoitusta oikeus sulkea palvelu automaattisesti ja poistaa tallennustilasta kaikki Asiakkaan tiedot välittömästi eräpäivän jälkeen.
16 Vastuunrajoitus
- Myyjä ei vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista, eikä virheestä tai toimintakatkoksesta, joka johtuu ylivoimaisesta esteestä (Force Majeure).
- Myyjä ei vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista, kuten esimerkiksi saamatta jääneestä voitosta tai liikevaihdon vähentymisestä, tai kolmannelle osapuolelle olevien velvoitteiden täyttämättä jäämisestä tai muusta ennalta arvaamattomasta vahingosta. Näitä vastuunrajoituksia ei sovelleta tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella aiheutettuihin vahinkoihin.
- Myyjä ei vastaa palvelukatkoista, jotka johtuvat ulkoisista tekijöistä/laitteista, kuten esimerkiksi verkko-operaattorin vioista, internetin ylikuormituksesta tai verkko-ongelmista.
- Myyjä ei vastaa palvelukatkoista, jotka johtuvat toimintahäiriöistä asiakkaan asentamissa sovelluksissa, tai epätavallisista liikennekuormista tai “denial-of-service ” hyökkäyksistä tai verrattavista näihin tapahtumista.
- Myyjä ei vastaa Asiakkaan palvelussa olevasta tietosisällöstä tai tietosisällön toimivuudesta, eikä missään tapauksissa mahdollisista tietojen tai tiedostojen tuhoutumisesta, katoamisesta tai muuttumisesta ja näistä mahdollisesti aiheutuneista kuluista ja/tai vahingoista ja/tai aiheutuneista vahingoista ja kuluista, kuten tiedostojen uudelleen luomisen aiheuttamista kustannuksista.
- Myyjä ei vastaa kolmansilta tahoilta hankittujen palvelujen, materiaalin, eikä muun informaation sisällöstä tai toimivuudesta eikä näistä aiheutuvista häiriöistä tai vahingoista.
- Myyjä ei vastaa tietoverkosta tai jostain muualta tulevasta asiakkaaseen tai tietojärjestelmään, laitteet ohjelmineen mukaan lukien, kohdistuvasta häirinnästä tai luvattomasta käytöstä, luvattoman käytön yrityksestä tai jostain näihin rinnastettavasta tai muusta vastaavasta seikasta. Myyjä ei myöskään ei vastaa virusten aiheuttamista häiriöistä tai vahingoista.
- Myyjä vastaa vain vahingoista, joiden osoitetaan johtuvan sen omasta tahallisesta tai törkeän tuottamuksellisesta menettelystä. Myyjän virhevastuu rajoittuu korkeintaan kahden kuukauden palvelumaksujen suuruiseen hyvitykseen. Vahingonkorvausta on vaadittava 14 päivän kuluessa siitä, kun vahingonkorvauksen perusteena oleva virhe havaittiin tai se olisi pitänyt havaita.
- Asiakas vapauttaa Myyjän ja sen yhteistyökumppanit kaikista mahdollisista seuraamuksista, joita Asiakkaan suoraan tai välillisesti tilattuihin palveluihin tai Internet-tietoverkkoon liittyvät toimet saattavat aiheuttaa.
17 Salassapito ja vahingonkorvausvelvollisuus
- Myyjä ja Asiakas sitoutuvat pitämään luottamuksellisina kaikki tähän sopimukseen, palveluun ja sen hinnoitteluun liittyvät tiedot sekä asiakassuhteen johdosta tietoonsa saamat tiedot toisen osapuolen liikketoiminnasta ja liikesalaisuuksista tai niihin verrattavissa olevista tiedoista. Salassapitovelvollisuus jatkuu myös sopimuksen päätyttyä.
- Salassapitovelvollisuuden rikkonut osapuoli on velvollinen korvaamaan salassapitovelvoitteen tahallisesta rikkomisesta aihtuneet vahingot täysimääräisinä.
18 Reklamaatiot
- Mikäli Asiakas havaitsee myyjän palvelussa puutteen, Asiakas voi tehdä reklamaation ottamalla yhteyttä Myyjään (katso Palvelutasosopimus kohta 2 “Asiakastuki ja yhteydenottokanavat”). Reklamaatio tulee tehdä välittömästi, kun virhe on havaittu tai se olisi pitänyt havaita, kuitenkin viimeistään 30 vuorokauden kuluessa virheen tai virhetilanteen syntymisestä. Myyjä käsittelee reklamaatiot Palvelutasosopimuksen mukaisesti ja pyrkii ratkaisemaan tilanteen parhaan kykynsä mukaan osapuolia tyydyttävällä tavalla.
19 Ristiriidat, oikeuspaikka ja sovelletava laki
- Mikäli tämän sopimuksen ja liitteiden välillä on ristiriitaisuuksia, sovelletaan tätä sopimusta ensisijaisesti.
- Mikäli eri kielisten sopimusehtojen välillä on ristiriitaisuuksia, näitä suomenkielisiä sopimusehtoja sovelletaan ensisijaisesti.
- Mikäli sopimus on joiltain osin ristiriidassa pakottavan lainsäädännön kanssa, sopimus on kuitenkin voimassa muilta osin.
- Tätä sopimusta koskevat riidat, joita ei muutoin voida ratkaista, ratkaistaan Helsingin Käräjäoikeudessa.
- Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
20 Käsitteiden määrittelyjä ja muut asiat
- Myyjän verkkosivuilla tarkoitetaan osoitteessa https://netabler.fi sijaitsevia verkkosivuja.
- Myyjän asiakassivuilla tarkoitetaan osoitteessa https://my.netabler.com sijaitsevia verkkosivuja.
- Tallennustilalla tarkoitetaan kiintolevyä, muistia tai muuta mediaa, johon tietojen tallentaminen on mahdollista.
- Materiaalilla tarkoitetaan tietoa, kuten koodia, kuvatiedostoja,videotiedostoja, tekstiä ja verkkosivuja kokonaisuudessaan yms.
Liitteet
- Tämän sopimuksen liitteiksi katsotaan myyjän verkkosivuilla olevat palvelujen sisältöä koskevat tiedot.
- Tämän sopimuksen liitteiksi katsotaan myyjän verkkosivuilla olevat palvelujen hintoja koskevat tiedot.
- Tämän sopimuksen liitteiksi katsotaan Palvelutasosopimus (SLA).
- Tämän sopimuksen liitteiksi katsotaan soveltuvin osin ylätason verkkotunnusten (TLD) sopimusehdot ja/tai lait, mikäli asiakas on rekisteröinyt ko. ylätasoon kuuluvan verkkotunnuksen Myyjän kautta. (Esimerksiksi fi-verkkotunnusten kohdalla sopimuksen liiteeksi katsotaan fi-verkkotunnuksia koskevat lait ja säädökset ja esimerkiksi .com, .net ja .org verkkotunnusten osalta ICANN-sopimusehdot.)